Mamma pappa, varför är det så kallt?

Idag var jag på gymnasiemässan. Herrejävlar är allt jag har att säga. Så fruktansvärt mycket broschyrer, godis, pennor, pepparkakor och till och med leksaker för att locka nya elever (jag föll för NTI's idé: Jojos!). Nu har jag sållat skolorna och gått igenom vad jag vill läsa på olika skolor om jag går där. Kom ner till 7 stycken av de typ 25 broschyrer jag fick. Jag vill gå media, men jag tog även med skolor som har naturvetenskap och till och med en som har data. Fortfarande ganska säker på att jag kommer vackla i slutet och välja naturvetenskap av feghet, för att jag inte vågar mig på en yrkesförberedande utbildning.
På mässan träffade jag Lina och Pierre (och sjuhundra andra som jag kände) medan andra från min klass inte träffade någon. Hur isolerade i Bergsjön är de egentligen? Dude.

Mamma har möte med styrelsen för vårt område på övervåningen, så jag får inte gå upp. Hon har köpt godis och sånt. VARFÖR I HELVETE KÖPER HON INTE GODIS ÅT MIG!?!?!?!? Okej, jag tog så klart. Jag älskar godis, godis är gott!
Bara massa inriktningar och sånt som snurrar i huvudet på mig, men nu har jag bestämt träff med min mentor Anna imorgon, hon kommer och hämtar mig efter jobbet. Trevligt trevligt!

Jag kan inte fatta att jag faktiskt kom hem och tog tag i det där med gymnasieskolorna idag. Har nog inte varit så produktiv någonsin. Shit, jag måste nog gå och kolla på något hjärndött tv-program för att återställa balansen hos mina hjärnceller.
Party hard, like a tard!
Elin.

Kommentarer
Postat av: matilda

Svar: Tack ;D riktigt kul att höra!

Lycka till med gymnasievalet!

2008-10-15 @ 22:07:47
URL: http://yuiop.blogg.se/
Postat av: Vera

Hihi xD! ok, ha det så bra och sov så gott ;)!

2008-10-15 @ 22:10:07
URL: http://bergstrooms.blogg.se/
Postat av: Elinor

vart fan jobbar du?

2008-10-16 @ 16:23:56
URL: http://santippa.blogg.se/
Postat av: Lilxz

Följ hjärtat och välj de du vill:P



<333

2008-10-18 @ 00:01:21

Shoot:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail (publiceras inte)?

Hemsida/Blogg:

Say what?

Trackback
RSS 2.0