I POLAR - Lagrad maltdryck av pilsnertyp.. typ

Den innehåller förresten sackarin.
Jofan, datorn står på ett litet bord med etiketter från Gällivare Bryggeri. Mormor min kommer från gällivare, och hon har gjort bordet. Ärligt talat, vem gör bord? Som om man skulle vakna en morgon och tänka "Åh, idag känner jag för att göra ett bord!". Jo, det kanske bara är jag som inte tänker så. Jag tänker något i stil med "mlbrf" och somnar om några gånger.

Idag åker jag hem faktiskt, hem till förorten! Eller ghettot, som tydligen folk i stockholm kallar det. Jag bor i Bergsjön, som alla är så fruktansvärt anti hela tiden. Visst, en snubbe blev skjuten här men den enda anledningen till att folk hotade journalisterna var att de försökte ta kort på liket, sånt gör man inte.
Jag gillar inte att bo i bergsjön, men det har faktiskt ingenting med att folk blir skjutna här och göra. Spenderar faktiskt mest tid inne i stan tillsammans med kompisar.

Fast sen är det ju så att jag åker imorgon. Och då menar jag åker, långt bort, till ett ställe far far away, utan varmvatten och internet! Det här funkar inte, jag vet. Jag startar en blogg, får kommentarer från sex olika personer(!) och sen åker iväg. Det är ju bara.. dumt. Sen när jag kommer hem kommer jag fan ha glömt bort att jag har en blogg. Nu säger min kära kusin "Du kan ju alltid mobilblogga". Får kolla upp hur man gör.

Jag är riktigt orolig när det gäller min mobilräkning nu. Mina gratis sms tog slut och jag fortsatte smsa, höhöhö. Äh. Det här funkar inte, jag klarar inte att ha abonnemang. Det går ju för sig för Hiba, min bästa kompis. Hennes föräldrar betalar räkningen. Det funkar ju inte eftersom jag aldrig har några pengar, och när jag har det så säger det bara poff, och så är dom borta.

Grattis till E(l)linor och Eleonora som har namnsdag idag!
Elin.

Kommentarer
Postat av: viktor

jag kommer inte glömma bort din blogg :D

och sålänge du inte blir skjuten så får du gärna bo i ghettot :P förresten.. hur orkar man smsa upp typ 3000 sms på några dagar?.. jag har skickat 3000 sms på 6 månader med min mobil xD

2008-07-11 @ 13:56:03
Postat av: Elinor

Man tackar man tacker. Guess who has namnsdag idag igen. Moi. Älskar dig kusinanfetamin. Fjortispose

2008-07-20 @ 21:35:34
URL: http://santippa.blogg.se/

Shoot:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail (publiceras inte)?

Hemsida/Blogg:

Say what?

Trackback
RSS 2.0