Samedräkter

Jag bryr mig inte, jag bryr mig inte, jag bryr mig inte.
Vi måste göra ett äckligt syslöjdsarbete om folkdräkter och jag valde samedräkter eftersom mormor kommer från Gällivare. Det finns tre problem:
1. Arbetet skulle vara färdigt och inlämnat igår
2. Det finns ingen fakta på internet
3. Jag bryr mig inte över huvud taget om vilken färg samerna i Jokkmokk har på sina revärer.

Allt är bara jobbigt nu, faktiskt. Inte underhållande att vara mig alls. Någon som vill byta liv eller så, bara för en dag? Nej, okej, kanske inte. Jag skulle inte heller bytt liv med mig, herrejävlar.
Imorgon ska jag röntgas igen dock. Får se hur det blir med mitt äckliga liv då. Kanske måste ha korsett i flera år. Det vill jag inte, snälla gulliga puttinuttiGud. Jag gör vad som helst!
..Nä det gör jag inte. Men inte korsett...

Nu ska jag återgå till att skriva om hur samernas folkdräkter ser ut norr om Gällivare! Wohooo!
Slänger in en bild på hur min sidecut blev.
-censur-
Lite skabbig var jag allt när jag tog bilden, men vadå? Ni älskar mig ändå.
Underbara skabb-Elin.

Kommentarer

Shoot:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail (publiceras inte)?

Hemsida/Blogg:

Say what?

Trackback
RSS 2.0